לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
מכללת אוהלו - דף ראשי
תואר אקדמי ראשון B.ed ותעודת הוראה
היחידה להכשרת מורות לחינוך הממ'ד
היחידה להוראת המדעים והסביבה
הסבת אקדמאים להוראה
בית הספר ללימודי המשך והשתלמויות
מכינה קדם - אקדמית
בית הספר להכשרת מדריכים בספורט
הכשרת מורים לגיל הרך
הכשרת מורים לחינוך מיוחד [גילאי 6 -21]
תואר ראשון בחינוך גופני
תואר שני [M.Ed.] בארגון וניהול מערכות חינוך

מכללת אוהלו - הכשרת מורים לבית ספר יסודי

ההכשרה של פרחי ההוראה כמורים טובים, המשתלבים באופן יעיל ותורם בכל נתיבי מערכת החינוך היסודית הממלכתית והממלכתית-דתית במדינה, נתפסת במסלול המורים היסודי בתור תפקידו המרכזי. בהתאם לכך, מונחים העקרונות של החינוך וההוראה בתשתית עבודתו החינוכית, האקדמית והפדגוגית.

השאיפה במסלול היא לטפח מתכשרים להיות מורים בעלי ידע עשיר ברמה אקדמית, בעלי מיומנויות חינוך ופדגוגיה מקצועיים, המתבססים על גישה רגישה ועדכנית כלפי הישגי התרבות בחברה בת זמננו ובהתפתחותה העתידית. כמו כן, יטפח המסלול בהם רגישות אנושית עם פתיחות סובלנית לייחודיות באוכלוסיית התלמידים. בוגרי המסלול יראו בעבודתם יעד ושליחות, שימצאו ביטויים בזיקה אנושית וחברתית כלפי אוכלוסיית התלמידים ובזיקה לתרומתם המשותפת לקהילה ולחברה.
מטרות: להכשיר את פרחי ההוראה בתהליך השתלבותם כמורים בידע מעמיק ומקיף ברמה אקדמית ובגישה חוקרת ומעריכה. אלה ירכשו תוך העמקת הלימודים בתחומי דעת שונים, בחשיבה יצירתית ובגישה דינמית ומקיפה.

להקנות את המיומנויות של ההוראה על בסיס שיקולי דעת פדגוגיים מתאימים לאוכלוסיית התלמידים בגיל ביה'ס היסודי. למימוש מטרה זו ילמדו הסטודנטים את המקצועות של הפדגוגיה והדידקטיקה התיאורטיים ויתנסו באמצעותם בעבודה המעשית ובהפעלה של פרוייקטים ייחודיים בליווי של המדריכים הפדגוגיים [המד'פ] והמורים המאמנים בבתי ספר יסודיים בממלכתי או בממלכתי-דתי. לטפח בסטודנטים, באמצעות התוכניות הערכיות במסלול המורים היסודי, להיות בעלי השקפה חינוכית-הומניסטית כבני אדם וכמחנכים לעתיד, להיות בעלי הכשרה 'כמכניסי שינוי' וכמורים בזמן הפוסט מודרני במערכת החינוך והחברה.
תנאים ייחודיים למסלול מורים:
סטודנטים בעלי הישגים משוקללים תעודת בגרות וציון בחינת סף/ פסיכומטרי גבוהים ייהנו ממילגות לימודים וממענק דמי קיום מועדפים. בנתיב הדתי מתקיימת ההתנסות המעשית בליווי שיעורי החמ'ד בבי'ס ממ'ד.
ההתמחויות במסלול הן:
יהדות

החוג ללימודי יהדות במכללת אוהלו הוא חוג איכותי וייחודי בארץ. הוא מהווה מודל לשיתוף, שילוב ודיאלוג המאפשרים הכשרת סטודנטים להוראת מקצועות היהדות למערכת החינוך הממלכתית ולמערכת החינוך הממלכתית דתית [מסלול חמ'ד] תוך טיפוח ייחודיותה של כל מערכת חינוך.  
תכנית הלימודים פותחת בפני הסטודנט את מרחב היצירה היהודית, תוך הרחבת אופקיו וביסוס ידיעותיו בתחומי הידע הרלוונטיים, הבנת תפקידו החינוכי והעמקת פתיחותו למגוון גישות ועמדות.
הנושאים הנלמדים בחוג הינם רלוונטיים לשלושת תחומי הדעת שבהם מלמדים את מקצועות היהדות בבית-הספר היסודי: מקרא/תנ'ך והלוח העברי לכולם; תורה שבעל פה - תגבור למסלול חמ'ד ותרבות ישראל ומורשתו למערכת החינוך הממלכתית [מקצוע חדש שנלמד בכיתות ד'-ט'].

אנגלית
החוג מקנה הכרות מעמיקה עם השפה האנגלית לסטודנטים דוברי השפה וגם כאלה שאנגלית אינה שפת אם, תוך רכישת מיומנויות בהוראת האנגלית כשפה זרה בבתי הספר היסודיים.  תכנית הלימודים בחוג הינה אינטנסיבית וכוללת מתודולוגיה עדכנית בהוראת האנגלית בהתאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך. בין הנושאים הנלמדים: הקניית חינוך לשוני מורחב, פיתוח השפה המדוברת, כתיבה אקדמית באנגלית, קורסים בתרבות אנגלו-אמריקאית, נושאים בספרות, מדיה ושילוב שירים ומשחקים בהוראת האנגלית וכן עבודה מעשית במערכות החינוך באזור.

מדעים

החוג למדעים בדגש לימודי סביבה מכשיר את המורים למדעי הטבע בבית הספר היסודי. הלימודים בחוג כוללים את מדעי הטבע והסביבה, חינוך אקולוגי תוך הצגת בעיות ופתרונות אפשריים לקונפליקטים אקטואליים בישראל, והתנסות בסיסית במחקר. אנו מאמינים כי יצירת מודעות סביבתית והקניית ידע רחב הינה משימה ערכית וחינוכית מן המעלה הראשונה וכי הוראת המדעים ופיתוח חשיבה מדעית הינן אבני דרך מרכזיות בתהליך. כחלק מתפיסה חינוכית זו הסטודנטים מוכוונים גם לתרומה לקהילה ולסביבה ולפיכך אנו מעודדים מעורבות ביוזמות חברתיות סביבתיות כחלק מתוכנית הלימודים.
חינוך מיוחד [התמחות פנימית]
. החוג לחינוך מיוחד מתמחה בהכשרת פרחי הוראה להיות מחנכים לתלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות משלבות ובמסגרות חינוך מיוחד נפרדות. הגישה החינוכית העומדת בבסיס התוכנית נובעת מהמודל החינוכי - הומניסטי הממקם את התלמיד במרכז התהליך החינוכי. תכנית הלימודים מתמקדת באוכלוסיות שונות ובכלל זה פיגור שכלי, הרצף האוטיסטי, ליקויי למידה, ליקויי חושיים, הפרעות רגשיות, בעיות התנהגות ועוד, המשתייכות לחינוך המיוחד וכוללת: הכרת ההגדרות, המאפיינים, דרכי חינוך, טיפול, שילוב ושיקום של האוכלוסיות השונות המשתייכות לחינוך המיוחד, תוך שילוב של תיאוריות ומחקרים חדשניים.
בין הנושאים הנלמדים: מבוא לחינוך מיוחד, שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך ה'רגילה', מוכנות לקריאה וכתיבה, התמודדות המשפחה בגידול הילד עם הצרכים המיוחדים, כישורי חיים ועוד.
במסגרת הלימודים קיימת חובת התנסות מעשית המלווה בקורס דידקטיקה של החינוך המיוחד. בשנה ב' הסטודנטים מתנסים במסגרות חינוך מיוחד נפרדות ובשנה ג' במסגרות חינוך משלבות בבתי ספר 'רגילים'.
ההכשרה להוראה בתחום החינוך המיוחד הינה במבנה דו חוגי, על הסטודנט לבחור בחוג לימודים נוסף. 
התנסות בהוראה
במהלך שלוש השנים הראשונות ללימודיו מתנסה הסטודנט בעבודה מעשית בכיתות בית הספר היסודי ולומד את שיעורי הפדגוגיה לפי תוכנית ספיראלית מתפתחת.

למידע נוסף מלא/י את פרטיך ושלח/י עכשיו..


מלא/י את פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS