לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
אוהלו - עמוד ראשי
תואר אקדמי ראשון B.ed ותעודת הוראה
היחידה להכשרת מורות לחינוך הממ'ד
היחידה להוראת המדעים והסביבה
הסבת אקדמאים להוראה
בית הספר ללימודי המשך והשתלמויות
מכינה קדם - אקדמית
בית הספר להכשרת מדריכים בספורט
הכשרת מורים לגיל הרך
הכשרת מורים לבית ספר יסודי
תואר ראשון בחינוך גופני
תואר שני [M.Ed.] בארגון וניהול מערכות חינוך

הכשרת מורים לחינוך מיוחד [גילאי 6 -21] - מכללת אוהלו

ב- 15 ליולי 2008, קיבלה מכללת אוהלו שבקצרין את אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתיחת תוכנית לימודים לתואר בוגר בהוראה [B.Ed] בחינוך מיוחד [לגילאי 21-6] במסלול היסודי ובמסלול העל יסודי. התכנית החדשה מבוססת על מודל ניסויי, שפותח במכללת אוהלו בשנים האחרונות וזכה להצלחה.
ההכשרה להוראה בתחום החינוך המיוחד, במכללת אוהלו תעשה במתכונת של לימוד דו חוגי. האחד מקצוע הוראה, והשני הכשרה ייחודית להוראת ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ההתמחות המוצעת מיועדת להכשרת מחנכות ומחנכים, אשר יידעו לחנך ולטפח ילדים בעלי צרכים מיוחדים ששולבו באמצעות מערכת החינוך עם אוכלוסיית הילדים הרגילה, ולאפשר להם, בתהליך ההוראה והחינוך, למצוא את דרכם למימוש מלוא היכולת הטמונה בהם.
תוכנית ההכשרה בחינוך המיוחד ב'אוהלו' כוללת שלושה מוקדי תוכן:
1. אפיונים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים - היבטים תיאורטיים ומחקריים.
2. היבטים מערכתיים, פילוסופיים וחוקתיים של החינוך המיוחד.
3. היבטים דידקטיים של אופני עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת מערכת החינוך הרגילה.
התכנית בחינוך מיוחד מתמקדת בלקויות הקלות והבינוניות של הילד. היקפה 37 ש'ש, והיא מותאמת למתווה החדש של המועצה להשכלה גבוהה [בחרנו להגדיל את מספר שעות ההתנסות מעבר לנדרש במתווה, בשל תפיסתה החינוכית של המכללה והרצון להתאים עצמנו לדרישות משרד החינוך].
הסטודנטיות והסטודנטים שיבחרו בלימודי חינוך מיוחד במכללת 'אוהלו', ילמדו במתכונת של דו-חוג, כאשר לימודי החינוך הכלליים ושיעורי היסוד, יילמדו במסגרת אחת מארבעת המסלולים שאושרו ונלמדים במכללה: הכשרת מורים וגננות לגיל הרך, הכשרת מורים לביה'ס היסודי, הכשרת מורים במסלול הירוק - מדעים וסביבה בחט'ב או הכשרת מורים בחינוך גופני.
התפיסה בהכשרת מורים לגיל הרך מבוססת על ההנחה כי בוגרות המסלול תלמדנה ילדים בטווח הגילאים לידה עד גיל שמונה. בבסיס התפיסה עומדים הקווים המנחים הבאים: גישה הוליסטית לילד, התפתחות לא אחידה של ילדים, אשר אינה מתחייבת מן הגיל הכרונולוגי ואינה בהכרח זהה לו. ילדים בני גיל אחד יהיו שונים בהתפתחותם הקוגניטיבית, הרגשית, החברתית, הפיזית והמוטורית.
ההתפתחות הינה תהליך רציף הנעשה בהתאם למבנה האישיות ולקצב האישי של כל ילד. בתקופה זו קיימת גדילה מהירה ויכולת ספיגה רבה. מכאן נובעות משמעויות לטיפוח חינוכי בכל תחומי ההתפתחות וחשיבות לסיוע ברכישת מושגי יסוד, מיומנויות וכישורי חיים.
הכשרת הסטודנט מתמקדת בפיתוח כשרים ומיומנויות הוראה על פי הצרכים בגן ובבית הספר. פיתוח כשרי הוראה והכנת הסטודנט תוך התמודדות בעבודה מעשית [במסגרת פרויקטים]. בהקניית קריאה, כתיבה וחשבון, תוך שימת דגש על התפתחות ומוכנות הילד לכיתה א‘, כל זאת בליווי מורים מקצועיים בתחום.
מטרות ההכשרה
מודעות להתפתחות הילד והלמידה הכשרה לפיתוח ואימוץ דרכי חינוך אסתטיות בתהליכי למידה. פיתוח תוכניות ויישומן הכשרה לפיתוח תוכניות תוך התייחסות להתפתחות הילד, ושילוב מידע ואסטרטגיות מהדיסציפלינות השונות. התייחסות לערכי המשפחה והקהילה הכשרה להוראה ופיתוח תוכניות תוך התייחסות לידע המוקדם של הילד. חקירה והערכה המחנכים ילמדו לסייע לילד בתהליכים קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים, תוך צפייה בגישות שונות, ובחירת התהליך המתאים, תוך שיקול דעת, להתפתחות הילד.
עבודה מעשית
במהלך ההכשרה יעסקו המחנכים בצפייה שתלווה בהדרכת מומחים מתחומים שונים. פרח ההוראה יתנסה בעבודה מעשית ברצף הגילי גן, א‘-ב‘.
מקצועיות
במהלך ההכשרה, יתוודע פרח ההוראה לתפיסות עולם חינוכיות שונות ויכיר את מערכות החינוך בגיל הרך [לילדים עם ובלי ליקויים].
התמחויות
במכללת אוהלו שלוש התמחויות במסלול הגיל הרך:
תנועה וצליל, יהדות ומדעי הטבע. פיתוח ההתמחויות הינו פועל יוצא מהתפיסה הכוללת של המכללה, הרואה עצמה כחלק מהקהילה ומשולבת בה. סביבתה הפיזית של המכללה וצרכי ההוראה באזור באים לידי ביטוי במערך ההתמחויות.
תנועה וצליל
שילוב תחומי התנועה והמוסיקה, המטפחים גוף, נפש ורוח כאחד, מאפשרים להקנות לסטודנט ראיה הוליסטית התורמת להעשרת עולמו ועולם הילד. דרך קבלת כלים ומיומנויות מתחומים אלו. יחשפו הסטודנט והתלמיד לדרך חיים הבונה אדם המכיר טוב יותר את עצמו ומתקשר טוב יותר עם סביבו.
יהדות
ללוח השנה היהודי חשיבות מרכזית בעבודה החינוכית בגיל הרך. נושאים אלה מהווים תשתית לעיצוב עולמו, נפשו וערכיו של הילד בישראל. הכלים והידע שמקבלים פרחי ההוראה מאפשרים להם לעבוד כמחנכים, המשפיעים על עיצוב רגשותיו ויחסו החיובי של הילד לתרבותו.
מדעי הטבע
המיקום הגיאוגרפי של המכללה, מגוון צורות ההתיישבות באזור, המבנה הגיאומורפולוגי, מכוני המחקר ושלוחות האוניברסיטה מאפשרים לסטודנטים ניצול מרבי לצורכי הוראה בהתמחותו הראשית
החינוך המיוחד
החלטת משרד החינוך לשלב את ילדי החינוך המיוחד בכיתות הרגילות, מחייבת כלים נוספים. המכללה מאפשרת לכל סטודנט החפץ בכך, לשלב בלימודיו נושאים מהחינוך המיוחד, המחייבים תוספת שעות לימוד, שיקנו לו מיומנויות לשילוב הילד החריג בכיתה.
למידע נוסף מלא/י את פרטיך ושלח/י עכשיו..
מלא/י את פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS