לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

אוניברסיטת בן גוריון חושפת מחקר תיירות חדש הבודק ממה חוששים התיירים בישראל

מחקר חדש בתחום התיירות בדק: למה תיירים באים לישראל פעמים רבות למרות שאומרים שמסוכן בארץ? וקבע כי המבקרים בפעם הראשונה בישראל מאופיינים בחששות מפני אירועים מעשי ידי אדם כמו טרור ואי שקט פוליטי; המבקרים החוזרים המנוסים יותר חוששים יותר מאיכות השרות, ואסונות טבע ותאונות דרכים וכן מעלויות גבוהות. הסבר אפשרי של דפוס זה קשור כנראה בהתנסות מוקדמת בישראל כתיירים

מחקר חדש קובע כי המבקרים בפעם הראשונה בישראל מאופיינים בחששות מפני אירועים מעשי ידי אדם כמו טרור ואי שקט פוליטי. מיקומה של מדינת ישראל בתחומי מזרח תיכון מסביר גם את החשש של תיירים אלו בנושא בטיחות מזון, מזג-אויר וכן בריאות.
החוקרים ד'ר גליה פוקס ופרופ' אריה רייכל מהמחלקה ללימודי ניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול ע'ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ניסו להשוות בין מבקרים בפעם הראשונה בישראל, לבין המבקרים החוזרים פעמים רבות ארצה, למרות כל ההפחדות והמראות הקשים בטלוויזיה.
בדרך כלל, כשתייר חושש מסיכון, ההתנהגות שלו משתנה, הוא ישקול את דחיית הנסיעה או שיבחר באמצעים שיתנו לו תחושה שהסיכון לא נורא בכלל. לעיתים, עלות זולה של נסיעה יכולה לחפות או לפצות על תפיסה של מסוכנות גבוהה באזור המתויר. החוקרים טוענים כי תחושה של סיכון משפיעה על ההחלטה של התייר, גם אם למעשה אין סיכון בפועל. לעומת זאת, סיכון מסוים שאינו נקלט על ידי התייר, אינו משפיע על התנהגותו ולא משנה כמה אמיתי, ממשי או חמור הוא. עד כה לא בוצעה השוואה בנושא של תחושות הסיכון אותן חווים מבקרים בפעם הראשונה ביעד, לבין מבקרים חוזרים שבחרו לחזור ולבקר באותו יעד. הנושא של ישראל הוא מעניין במיוחד עקב המצב הפכפך באזור.
לטענת החוקרים, החשש של המבקרים לראשונה לגבי הדימוי העצמי והתגובות של החברים והקרובים מעניין מאוד. נראה שהגעה ליעד 'מסוכן' כמו ישראל, דורש מהתייר להתמודד עם התגובות של הסביבה החברתית שלו בבית. יתרה מזאת, האופי הדתי, התרבותי, המורשתי והרוחני של ישראל עשוי לעורר חיפוש פנימי ומסע להתנסויות רוחניות, אשר יכולות להיות בעלות השפעות עמוקות על רגשות והתנהגות התייר. במקרים מסוימים ניתן להקצין ולהגיע למצב שמוגדר כ'סינדרום ירושלים', הקשור באשליות, הזיות דתיות או ריגושים דתיים הנגרמים בגלל הקרבה למקומות הקדושים של ירושלים. ההסבר האפשרי הזה עקבי עם הדומיננטיות של מניע הדת בקרב המבקרים בפעם הראשונה. המבקרים החוזרים המנוסים יותר חוששים יותר מאיכות השרות, ואסונות טבע ותאונות דרכים וכן מעלויות גבוהות. הסבר אפשרי של דפוס זה קשור כנראה בהתנסות מוקדמת בישראל כתיירים.
מבחינה שיווקית, ברור שכדאי למצוא אמצעים להפחית את החשש מביקור בישראל הן לגבי המבקרים לראשונה והן לגבי המבקרים החוזרים.
לדברי החוקרים, בבדיקת התדמית של מדינת ישראל מבחינת 'מסוכנות', נלקחים בחשבון מדדים רבים, ולא רק טרור. תיירים חוששים גם מחופשה יקרה מידי; מאיכות לקויה של מתקני השירות; מה יגידו המשפחה והחברים?; האם הנסיעה תעשה לי טוב ל'אגו' או לא? איך יהיה מזג האוויר? האם הישראלים יהיו נחמדים? שביתות בנמלי תעופה, וכן חששות בנושאי אוכל לא טעים, טרור, פשיעה, אי שקט פוליטי, מגפות ואסונות טבע.
במסגרת המחקר רואיינו 760 תיירים, מתוכם 439 ביקרו בפעם הראשונה ו- 321 היו מבקרים חוזרים. המבקרים בפעם הראשונה הגיעו בעיקר מסיבות דתיות. המבקרים החוזרים ציינו מגוון סיבות להגעה, כגון ביקור קרובים וחברים, אבל גם דת, בריאות ופנאי. הדגש על הדת אינו מפתיע שהרי ישראל היא 'ארץ הקודש' הן לנוצרים, ליהודים ולמוסלמים. המבקרים החוזרים מתרכזים במגוון מניעים נוספים, שחלק מהם יכולים להיות כתוצאה מרשמים והתנסויות מהביקור הראשון.
במחקר נמצא שבהתמקדות במבקרים בפעם הראשונה, נושא החשש מטרור, פשיעה ואי שקט פוליטי הינו אתגרי במיוחד. ברור שלא הרבה ניתן לעשות מבחינה שיווקית מכיוון שההתפתחויות אלו לרוב הינן מעבר לשליטה של אנשי השיווק. אף על פי כן, אפשרי לספק למבקרים הפוטנציאלים מידע באמצעי המדיה השונים, כולל האינטרנט, על אזורים בטוחים יחסית בתוך המדינה או להציע דרכים/ נתיבים, אמצעי תחבורה, סוגי אמצעי לינה או התנהגויות שמצפים שיעלו את הסבירות לביקור בטוח יותר. מנקודת המבט של חששות פסיכולוגיים, ניתן להשתמש בעדויות של תיירים על ההתנסות החיובית ועל הצמיחה האישית שהופקה מהביקור. ניתן לשקול שימוש בבלוגים אישים או ב- Facebook .
לדעת החוקרים, מנקודת המבט של מבקרים חוזרים, ניתן למצוא דרכים להפחית את החששות הכספיים באמצעות הוזלת המוצר התיירותי על רכיביו השונים: תחבורה, הסעדה, לינה ובמקביל יש לשפר את איכות המוצר התיירותי: לדוגמא איכות המתקנים התיירותיים השונים והשרות.
לימודי תיירות
אוניברסיטת בן גוריון
ייעוץ לימודים

שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS