לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

אוניברסיטת בן גוריון הציעה שיטה למלחמה בהתקפות הסייבר

החוקרים מציעים שיטה להרתעת תוקפים מרוחקים במרחב המקוון. קבוצת המחקר, שבניצוחה עומד דיקן הפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת בן גוריון, פרופסור שלומי דולב, זכתה למענק מחקר בסך של כ-300 אלף ש'ח מטעם איגוד האינטרנט הישראלי לשנת 2012.

התקפות סייבר וסוגים רבים של הונאות דיגיטליות הן כמעט תמיד נטולות סיכון. תוקף המבצע התקפה על שירותים ממשלתיים, מוסדות פיננסיים או חברות מסחריות במרחב המקוון, יכול לשבת בנוחות ובבטיחות בביתו ולבצע התקפה אחת אחרי השנייה. מוגן מפני זיהוי על ידי האנונימיות של האינטרנט ומפני הליכים משפטיים על ידי המצאות בתחום שיפוט אחר או אפילו מדינה אחרת מהיעד, הסיכון הגדול ביותר עבור רוב התוקפים הוא שההתקפה שלהם תיכשל .


הגישה אופיינית להתמודדות עם התקפות היא זיהוי ומניעה.  מפעילי הרשתות נוקטים באמצעים טכנולוגיים וחברתיים שונים על מנת להבטיח שהתעבורה ברשת שלהם אינה זדונית. כאשר התקפה מזוהה, חוסמים אותה. גישה זו מקבילה לדלתות נעולות, מערכת אזעקה ומצלמות אבטחה בעולם הפיזי. עם זאת, בעולם האמיתי ישנו מרכיב נוסף מעבר לזיהוי ומניעה והוא הרתעה ואכיפה. פושע פועל בסיכון ממשי להיתפס על ידי המשטרה, ואף להיענש על ידי מערכת המשפט .


קבוצת המחקר של פרופ' דולב, המונה את ד'ר ניב גלבוע, ד'ר אסף כהן והדוקטורנט עופר חרמוני, מציעה פרדיגמה חדשה להרתעת תוקפים מרוחקים במרחב המקוון. הרעיון הבסיסי של מחקרם הוא הוספת מימד של אחריות/חבות לאינטראקציה בין הלקוח לנותן השירות המקוון. הלקוח והשרת מגיעים להסכם המסדיר את התנהגות הלקוח, לדוגמא, דרישה לשימוש הוגן ללא התקפת סייבר או ניסיונות הונאה נגד השרת. לאחר מכן, הלקוח שולח צ'ק דיגיטאלי חתום ומוצפן לשרת. כל עוד הלקוח פועל על פי הסכם, השרת לא יכול לפענח את הצ'ק ולקבל לידיו כל תשלום מהלקוח. אך אם הלקוח מפר את ההסכם, השרת מקבל את המידע הדרוש כדי לפענח את הצ'ק. השרת אינו יכול להתחזות ללקוח ולפענח את הצ'ק המוצפן על ידי זיוף התקפה. מכיוון שהודעות הלקוח חתומות על ידו באמצעות המפתח הפרטי שלו שאינו ידוע לשרת. השיטה דורשת שבשלב האתחול, ישתתף גם גורם שלישי המהימן על הצדדים. דוגמא לגורם כזה היא גורם מאשר  .[Certificate authority] - CA הגורם המאשר [CA] חייב לערוב לצ'ק הדיגיטאלי של הלקוח, אחרת השרת לא יכול להיות בטוח כי הצ'ק המוצפן אכן מכיל את סכום הכסף הדרוש ואכן ממוען לשרת. בנוסף על ה - CA לחתום על המפתח הציבורי של הלקוח, כך שהשרת יכול לאמת את הודעות הלקוח .


מסבירים החוקרים, פרופ' דולב וד'ר גלבוע: במחקר זה אנו נראה את ההיתכנות של מודל זה לשטר ערבות דיגיטאלי, ונפתח גישות מעשיות ליישום המודל. חלק מרכזי במחקר שלנו הוא זיהוי חריגות בהתנהגות הלקוח על מנת להתניע תהליך של פענוח הצ'ק הדיגיטאלי. גישה זו מאפשרת להרתיע מגוון רחב של מתקפות לא ידועות, אך גורמות לסטייה מהתנהגות הרגילה של לקוח ברשת. אנו מעוניינים במיוחד בפיתוח שיטות לגילוי חריגות אשר מבוטאות במעגלים לוגיים קטנים, על מנת לאפשר פענוח של הצ'ק הדיגיטאלי עם משאבים מעשיים. יתר על כן, אנו רוצים לפתח גישה היברידית לזיהוי התקפות, המבוססת על איתור התקפות ידועות והן על זיהוי אנומליות, זאת על מנת להפחית שני פרמטרים חשובים. הפרמטר הראשון הוא הפחתה של פענוח צ'קים במקרה של זיהוי חיובי כושל [False Positive]. לדוגמא, תעבורה נורמאלית המתגלה כחריגה. הפרמטר השני הוא זמן העיבוד של השרת בווידוא החתימה של הלקוח. לדבריהם, התנאי בו עומד הלקוח הופך את השיטה שמציעים החוקרים  לאטרקטיבית עבור משתמשים לגיטימיים: הם לא צריכים לסמוך על השרת. ההתחייבות שלהם ניתנת לשרת, ואין להם כל חשש כל עוד הם לא מפרים את ההסכם שסוכם בין הלקוח לשרת. הפרה זו אינה המטרה של משתמש שומר חוק, מדגיש פרופ' דולב.


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS